I'm proud to be Malaysian..:)
The great thing about being away from your own country is...
you will see how great and beautiful your country is and always be.
Besides missing your loves one, the most that you will miss about Malaysia is the FOOD.
Yes, the food will be miss the most.
You will starts craving for the food as simple as 'Ikan bilis goreng'.
The hunger will only be fulfill when you get the food.
Selagi tak dapat selagi tulah the hunger tu akan menghantui.
You ate, your stomach gets full...but you still lapar.
The feeling is...'Tak puas makan'.
The first food that I craved and wanted so much was my sister punya Mee Udang.
Hahahaha...so, I SMS her and asked for the recipe.
Then, I cooked it. It was the first time I ever cook Mee Udang.
And...tadaaaaaa that Mee Udang was soo delicious that all my lapar feeling was gone.
![]() |
| Haha...ni bkn yg pertama kali masak tu. Yg first time tu x sempat snap, ngap terus. |
Finally, I rasa kenyang dan puas. Kepuasan dendam yg terindah. Hahahaha...
Then, one after one jenis makanan mula menghantui.
Ada saje makanan yg nak dimakannye. ;)
Laksa johor, laksa, nasi lemak....and the list continues.
Tapi ada sedikit kesukaran sebab tak cukup bahan nak masak.
Lama2, boleh jugelah masak tanpa ada bahan2 yg cukup. Janji menjadi dan rasa lapar tu boleh dipenuhi.
Oh..apa kena mengena cerita ni dgn tajuk tu. Hehehehe...
I'm proud lah to be Malaysian sebab negara kita kaya dgn macam2 jenis makanan. :)
Hihihi..not just because of the food lah. Macam2 lagi ada.


bila balik malaysia ... jangan lupa cari semua bahan yang perlu and pack :D
ReplyDeletesetiap kali balik msia, yg penuh dlm beg tu adalah stok makanan. hhahaha.
ReplyDelete